۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۲۰

دبیر شورای وحدت استان زنجان:

شورای وحدت در راستای مشارکت بیشتر مردم و انتخاب اصلح تاکید دارد

شورای وحدت در راستای مشارکت بیشتر مردم و انتخاب اصلح تاکید دارد

زنجان-دبیر شورای وحدت استان زنجان گفت:  شورای وحدت در راستای مشارکت بیشتر مردم و انتخاب اصلح تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحیم‌پور بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه شورای وحدت اصولگرایان برای رسیدن به اجماع تمام تلاش خود را انجام می دهد، گفت: تاکنون ۱۰ جلسه شورای وحدت در استان تشکیل شده است و با برگزاری انتخابات از بین ۳۴ حزب همسو، نزدیک به ۲۱ حزب در جلسه حضور پیدا کردند و ۸هشت نماینده حزب و تشکل سیاسی در ساختار مرکزی حزب در استان قرار گرفتند.

وی افزود: در همه شهرستان‌ها هیئت اجرایی تشکیل شده است و بعد از تشکیل هیئت اجرایی ما در شهرستان کمیته‌های ۱۹ گانه نیز تشکیل شده است.

رحیم پور با بیان اینکه با توجه به تشکیل شورای وحدت در کشور در زنجان نیز این شورا در کنار جبهه ائتلاف تشکیل شد که هدف از آنهم مشارکت بیشتر مردم در انتخابات بوده است، ادامه داد: شورای ائتلاف بخشی از جامعه را تشویق کرد اما برای مشارکت ظرفیت باقی مانده شورای وحدت تشکیل شد، گفت: بر اساس آیین نامه مرکزی شورای وحدت در استان‌ها تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه نماینده اقشار مختلف در شورای وحدت حضور دارند و بر همین اساس ترکیب شورا ۱۸ نفر شد، گفت: شورای وحدت در راستای مشارکت بیشتر مردم و انتخابات اصلح تاکید دارد و درصورت انتخاب بد مردم آثار آن را درک خواهند کرد.

دبیر شورای وحدت استان زنجان با اشاره به رویکرد شورای اتئلاف به انتخابات شوراها، گفت: در ارتباط با انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، طبق میثاق‌نامه‌های تهیه شده اقدامات انجام خواهد شد.

رحیم پور با یادآوری مشکلات و چالش های پیش آمده در شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: اتفاقات اخیر رخ داده در شوراها مردم را نسبت به شورا بدبین کرده است.

وی با بیان اینکه ارائه لیست مشترک موجب این خواهد شد که انتخاب مردم راحت‌تر شود و موجب انتخاب کاندیدای شایسته خواهد شد، گفت: شورای وحدت برای این موضوع نیز با شورای ائتلاف یک لیست مشترک ارائه خواهد کرد.

دبیر شورای وحدت استان زنجان مقبولیت و مردمی بودن، مشهوریت، اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و اسلام، معتقد و عامل به معروف را از شاخص‌های انتخاب شوراها عنوان کرد و گفت: مردم با رای دادن به لیست به افرادی رای خواهند داد که پایش شده‌اند و به همین خاطر در صورتی که در ادامه راه تخطی شد، کاندیدا باید پاسخگو باشد.

رحیم پور با بیان اینکه قبلاً انتخاب‌ها به صورت انفرادی بوده است به همین خاطر اتفاقات تلخی رخ داده است، افزود: هدف از ارائه لیست بحث وامدار بودن شخص به شورای وحدت نیست.

وی ادامه داد: شورای وحدت به دنبال این است که از منتخب کار بخواهد و در همین راستا دبیرخانه شورا پابرجا خواهد بود و شورا پل ارتباط بین مردم و مسؤولین خواهد بود.

دبیر شورای وحدت استان زنجان در ادامه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: امسال به دلایل مختلف انتخابات اهمیت مضاعفی دارد که یکی از آنها تحریم‌ها است، از طرفی مشکلات مردم زیاد است و به علت ناکارآمدی دولت فعلی، باید کسی انتخاب شود که به سهل انگاری‌های گذشته پایان دهد.

رحیم‌پور در ادامه با بیان اینکه گزینه اصلح شورای وحدت آیت‌الله رئیسی است، گفت: در صورت حضور رئیسی شورا از وی حمایت خواهد کرد و امیدواریم این اتفاق بیفتد و در صورتیکه آیت‌الله رئیسی حضور پیدا نکند، به سراغ گزینه اصلح دیگر، مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

کد خبر 5198427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha